Ingram M10
Διαμέτρημα .45ACP και 9×19 Luger
Βάρος 2,84 kg (χωρίς πυρομαχικά)
Μ’ηκος 269 / 548 mm
Μήκος κάννης 146 mm
Ταχυβολία 1145 (.45) / 1090 (9mm) βολές / λεπτό
Χωρητικότητα γεμιστήρα 30 φυσίγγια (.45) ή 32 φυσίγγια (9mm)
Δραστικό βεληνεκές 50-70 μέτρα
Ο Gordon B. Ingram, ένας Αμερικανός σχεδιαστής όπλων που προηγούμενα είχε αναπτύξει αρκετά υποπολυβόλα με φίρμα το όνομά του (όπως το Ingram Model 6), άρχισε να σχεδιάζει ένα πιο συμπαγές υποπολυβόλο, κατάλληλο για μυστικές επιχειρήσεις, περίπου το 1964. Μέχρι το 1965 είχε κατασκευάσει μερικά πρωτότυπα, και το 1966, τουλάχιστο ένα πρωτότυπο αγοράστηκε για δοκιμή από τον Στρατό των ΗΠΑ. Περίπου το 1969, ο Ingram συνεργάστηκε με την εταιρεία Sionics Co, η οποία κατασκεύαζε σιγαστήρες για ελαφρά όπλα, και η εταιρεία άρχισε να εξοπλίζεται για την κατασκευή των υποπολυβόλων του Ingram. Το 1970 η Sionics ενσωματώθηκε με την μεγαλύτερη εταιρεία Military Armament Corporation (ή MAC σε συντομία), που βρίσκεται στο Powder Springs, GA, USA. Το ίδιο χρόνο η MAC άρχισε την παραγωγή δυο παραλλαγών των υποπολυβόλων του Ingram, του μεγαλύτερου μοντέλου 10 (Μ10), για πυρομαχικά 9Χ19 ή .45ACP, και το μικρότερο μοντέλο 10 (Μ10), για πυρομαχικά 9Χ17 (9mm Short ή .380 ACP). Και οι δυο παραλλαγές μπορούσαν να δεχθούν σιγαστήρα, που κατασκεύαζε η Sionics / MAC. Η MAC σταμάτησε τις εργασίες της το 1976, και τα δικαιώματα παραγωγής για τα υποπολυβόλα Ingram M10 και Μ11 μεταφέρθηκαν στην to RPB Industries Inc, στην Atlanta, CA. Αργότερα, τα υποπολυβόλα και τα αποκλειστικά ημιαυτόματα «πιστόλια» και καραμπίνες, με βάση το σχεδιασμό του Ingram, κατασκευάζονταν από αρκετές εταιρείες, όπως είναι η SWD Inc., η Cobray και άλλες. Αντίγραφα του Μ10 κατασκευάστηκαν στην Ταϊβάν και την Ιαπωνία. Αυθεντικά όπλα του τύπου αυτού πωλήθηκαν στη Χιλή και τη Γιουγκοσλαβία στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ενώ αργότερα έγιναν πωλήσεις σε μερικές ακόμη ασιατικές και νοτιο-αμερικανικές χώρες.
Τα υποπολυβόλα Ingram Model 10 και Model 11 προορίζονταν για μάχες εκ του συστάδην και για κρυφή μεταφορά. Μερικές παραλλαγές του Μ10 κατασκευάστηκαν με μακρύτερη κάννη, περιλαμβανομένης μιας σπάνιας παραλλαγής τύπου καραμπίνας, με κάννη μήκους 450 mm, μερικά περιβαλλόμενη από διάτρητο σωληνοειδές κάλυμμα. Οι «κλώνοι» των μοντέλων του Ingram για χρήση από πολίτες κατασκευάστηκαν με μεγάλο αριθμό τροποποιήσεων και μικρές διαφορές σχεδόν σε όλες τις λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, τα “πιστόλια» Μ11 της Cobray βασίστηκαν σε πειραματικά υποπολυβόλα που ανέπτυξε η RPB Indusries περίπου το 1979. Αυτά τα όπλα είχαν μακρύτερο κορμό, αναγκαίο για να αυξηθεί η διαδρομή του κλείστρου και έτσι να μειωθεί η ταχυβολία. Στις ημιαυτόματες παραλλαγές δεν έχει νόημα η τροποποίηση αυτή.
Το Ingram M10 είναι ένα υποπολυβόλο που λειτουργεί με την αδράνεια, διαθέτει επιλογή τύπου πυρός και βάλλει με μη σφηνωμένο κλείστρο. Το κλείστρο έχει επικρουστήρα κατασκευασμένο με μηχανική επεξεργασία στο σώμα του, ή πρόσθετο. Το κλείστρο είναι τηλεσκοπικού σχεδιασμού, με το μεγαλύτερο μέρος του βάρους του στο εμπρόσθιο μέρος. Ο μοχλός όπλισης βρίσκεται στο πάνω μέρος του όπλου, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ασφάλιση του κλείστρου στην εμπρόσθια θέση, όταν ο μοχλός περιστραφεί σε γωνία 90 μοιρών προς το πλάι. Ο κορμός είναι κατασκευασμένος από μορφοποιημένο φύλλο ατσαλιού και αποτελείται από άνω και κάτω μέρος. Τα μέρη του κορμού συνδέονται μέσω ατσάλινου πείρου στο εμπρόσθιο μέρος. Ο μοχλός όπλισης βρίσκεται στο πάνω μέρος του κορμού και δεν παλινδρομεί μαζί με το κλείστρο. Το άκρο της κάννης φέρει κοχλίωση για την προσαρμογή σιγαστήρα. Υπάρχει χειροκίνητος μοχλός ασφάλειας, με τη μορφή συρόμενου μοχλού εντός του προφυλακτήρα σκανδάλης, και ένας ξεχωριστός επιλογέας τύπου πυρός, με τη μορφή περιστρεφόμενου μοχλού στην αριστερή πλευρά του όπλου, μπροστά από τον προφυλακτήρα της σκανδάλης. Το κοντάκιο είναι τηλεσκοπικής μορφής με αναδιπλώμενο επώμιο από ατσάλινο σύρμα. Για να επιτευχθεί μεγαλύτερη σταθερότητα κατά τη βολή, υπάρχει μια δερμάτινη θηλιά στο εμπρόσθιο μέρος του κορμού, η οποία χρησιμοποιείται για τη συγκράτηση του όπλου. Το σκόπευτρο είναι πολύ απλού τύπου, και περιλαμβάνει μη ρυθμιζόμενη διόπτρα πίσω και προστατευμένο λεπιδοειδές σκόπευτρο εμπρός.